Chleb z kaszy gryczanej, bez mąki

chlebzkaszygryczanej3Szlaczek wordpress WEGEWEDA

Przepis na ten chleb był jakiś czas temu hitem internetu. Wszystkie grupy na facebooku związane ze zdrowym odżywianiem, dietami i odchudzaniem szalały na punkcie chleba z kaszy gryczanej. Ludzie dzielili się zdjęciami swoich wypieków i zachwycali prostotą i właściwościami zdrowotnymi tego chleba. Też robię go od czasu do czasu, ale dopiero teraz wpadłam na pomysł, aby pokazać chleb gryczany na blogu. Wydawało mi się, że wszyscy już znają ten przepis, ale może jednak nie? Przedstawiam Wam więc przepis na właściwie jednoskładnikowy chlebek z kaszy gryczanej 🙂 … Czytaj dalej

Reklamy

Zimowa owsianka

DSC_1223Szlaczek wordpress WEGEWEDA

Owsianka jest dobra na każdą porę roku i zawsze może być inna. Dzięki temu nigdy się nudzi. Latem – z truskawkami i malinami, a zimą – z mango i bananami. Zawsze masz możliwość skomponowania dowolnej owsianki z owoców i bakalii, które akurat masz w domu. Możesz wybrać także inne płatki, jaglane lub orkiszowe. Do tego dowolne mleko i śniadanie na każdy dzień gotowe 🙂 Proste, szybkie, które możesz zabrać do pracy, a energii po takim śniadaniu starczy na cały dzień, przynajmniej mi 😉 … Czytaj dalej

Wege rosół

Rosół1Szlaczek wordpress WEGEWEDA

Niektórzy nie uznają nazwy wege rosół. Twierdzą, że jak rosół to nie wege i że te dwa słowa się wykluczają. W końcu rosół to wywar mięsno-warzywny, ja go nazywam zupa z trupa 🙂 Ale właściwie jak nazwać zupę, która w smaku i kolorze do złudzenia przypomina rosół? Co ważne, wege rosół ma jedną cechę, która zdecydowanie stawia go wyżej na piedestale niż tradycyjny rosół. Jest pozbawiony woni zmarłego zwierzęcia, która odkąd porzuciłam jedzenie mięsa, jest dla mnie bardzo wyczuwalna i budzi wstręt. Spróbujcie wege wersji rosołu, a zapewniam Was, że nie będziecie chcieli wracać do tego mięsnego. … Czytaj dalej

Kawa zimowa

kawa zimowa 2Szlaczek wordpress WEGEWEDA

Już kiedyś pisałam, że uwielbiam smak i aromat kawy. Chciałabym kiedyś nie pić kawy. Uważam, że nie jest zdrowa. Na razie jednak towarzyszy wszystkim moim porankom i czasem popołudniom. Gdy spadł chyba pierwszy porządny śnieg tej zimy, poczułam nieodpartą ochotę, by napić się kawy późnym popołudniem. I to nie takiej, jak zwykle, ale przyprawionej kardamonem, cynamonem, imbirem, kakao, anyżem i goździkami. Zaparzyłam ją tradycyjnie, w rondelku i cieszyłam się jej wspaniałym aromatem, a potem przyjemnym ciepłym rozchodzącym się po moim brzuchu 🙂 … Czytaj dalej

Kluski śląskie z batatów z sosem pieczarkowo-koperkowym

kluski3Szlaczek wordpress WEGEWEDA

Znowu kluski, ale tym razem z batatów. Bardzo lubię bataty, najchętniej jadam takie pieczone w ziołach, ale dla córki czasem się poświęcam i robię właśnie kluski z dziurką 🙂 Czasem wydaje się, że zrobienie takiej potrawy jest zbyt skomplikowane, pracochłonne i zajmuje dużo czasu. To nieprawda. Te kluski robi się szybko i są bardzo proste w przygotowaniu.  … Czytaj dalej

Zupa ogórkowa

zupaogórkowa3Szlaczek wordpress WEGEWEDA

Jesień i zima to niewątpliwie czas kiszonek. Kiszonki to najlepszy probiotyk. Są źródłem kwasu mlekowego, który wzmacnia system obronny organizmu i reguluje florę bakteryjna w jelitach. Kiszonki dostarczają również sporo witamin B1, B2, B3 oraz  C, A, E, K. Są źródłem wapnia, magnezu, fosforu i potasu. Kiszonki najlepiej jadać na surowo – gotowanie pozbawia je witaminy C i dobroczynnych bakterii. My jemy sporo surowych kiszonek, dlatego też czasem możemy sobie  pozwolić na utratę cennych właściwości kiszonek i skonsumować je w postaci gotowanej, czyli w zupie. Zupa ogórkowa to jedna z naszych ulubionych w sezonie jesienno-zimowym. Dzięki zapasowi mrożonego bulionu warzywnego, mogę przygotować tę zupę w pół godziny. Ugotowanie jej od podstaw zajmie trochę więcej czasu, ale czego się nie robi dla rodziny 🙂 … Czytaj dalej