Wegańskie, bezglutenowe placki z cukinii

DSC_0622obróbkaSzlaczek wordpress WEGEWEDA

Placki z cukinii robię gównie dla córki. Bardzo lubi placki pod każdą postacią: na słodko, na słono, obojętnie! Zje każde 🙂 Po prostu chyba ta forma podania posiłku dzieciom bardzo odpowiada. Placki z cukinii, które robię dla Jagódki zwykle nie są wegańskie. Co prawda, używam mleka roślinnego, ale dodaję też jajko. Często są też glutenowe. Używam mąki orkiszowej, żytniej, czasem też pełnoziarnistej, pszennej. Tym razem nie byłam gotowa na robienie tych placków. Liczyłam, że Jagoda zje obiad w przedszkolu. Niestety pierwsze dni świeżo upieczonego przedszkolaka są ciężkie, dlatego wróciła do domu głodna. W lodówce leżała cukinia. Od razu zaczęłam przygotowywać placki, ale yyyyy zorientowałam się, że nie mam ani jajka, ani żadnej z dotychczas używanej mąki. Musiałam eksperymentować, a afekt był zaskakująco dobry. Najważniejsze, że Jagodzie smakowało.

Składniki na około 15-20 szt.:
(czas przygotowania: ok. 20 minut)
1 średnia cukinia (ok. 500g)
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
1 szklanka mąki jaglanej
2 łyżki mąki kukurydzianej
1 łyżka siemienia lnianego zmieszanego z 2 łyżkami wody
3/4 szklanki mleka roślinnego, u mnie jaglane
1/2 łyżeczki soli
1/3 łyżeczki kminu rzymskiego
1/3 łyżeczki zmielonej kolendry
2 łyżki płatków drożdżowych
olej kokosowy do smażenia

Przygotowanie:
Cukinię umyj, obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Dodaj pokrojoną w drobną kostkę cebulę, starty na tarce czosnek, obie mąki, glut z siemienia lnianego, mleko, przyprawy i płatki drożdżowe. Wszystko dokładnie wymieszaj. Na patelni z powłoką nieprzywierającą rozgrzej łyżkę oleju kokosowego. Łyżką nakładaj niewielkie płaskie placuszki i smaż z obu stron na złoty kolor.

Skomentuj

