Jaglanka z rabarbarem i orzechami włoskimi

wybór2obróbkaSzlaczek wordpress WEGEWEDA

Od samego początku staram się uczyć córkę dobrych nawyków żywieniowych. Śniadania w moim domu są dosyć niestandardowe, bo zwykle zaczynamy od surowych warzyw i owoców. My pijemy nasz poranny detoks – czyli zielony oczyszczający, świeżowyciskany sok, a Jagoda zajada się, w zależności od pory roku, jabłkami, winogronami, bananami,  czy truskawkami. Jedzenie surowizny przed posiłkiem to dobry nawyk. Organizm po nocy nadal się oczyszcza. Tak naprawdę, wbrew opinii  dietetyków, pierwszy posiłek powinniśmy zjadać około godziny 12.00, bo wtedy dopiero kończy się proces oczyszczania naszego ciała. Ze względu na współczesny, szybki i aktywny tryb życia ciężko byłoby taki nawyk wdrożyć. Potrzebujemy szybkiego strzała energii, by zająć się codziennymi obowiązkami. Surowizna, zwłaszcza owoce, ma tę moc. Rano dodadzą Ci energii, a w dodatku przyspieszą i ułatwią procesy oczyszczające. Zapewniam Was, że po jakimś czasie codziennego jedzenia surowych owoców lub warzyw na czczo odczujecie pozytywne efekty. Właściwe śniadanie, a może już raczej drugie śniadanie, zjadamy około godziny 11-12. Moja córka uwielbia kaszę jaglaną na słodko, więc wymyślam różne wariacje z tym składnikiem. Warzywno-owocowy, wczesnowiosenny sezon jest w pełni, choć za oknem tego nie widać 🙂 Ostatnio kupiłam rabarbar. Miałam upiec z niego ciasto, ale przypadkiem nawinął mi się pod rękę podczas przyrządzania jaglanki sobie i córce. Wyczarowałam więc kaszę jaglaną z rabarbarem i to był strzał w dziesiątkę! Sezonowo, lekko, kwaśnie i słodko. Po prostu pycha!

dobre4obróbka.jpgSzlaczek wordpress WEGEWEDA

Składniki na 2 porcje:
(czas przygotowania ok. 15 minut)
1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej
1 szklanka mleka roślinnego, u mnie jaglane
2-3 łodygi rabarbaru
2 łyżki cukru kokosowego, brązowego, syropu klonowego, lub miodu (jeśli jesz)
1 łyżeczka rafinowanego oleju kokosowego
3 łyżki wody
kilka pokruszonych orzechów włoskich
wiórki kokosowe do posypania (opcjonalnie)

Przygotowanie:
1. Kaszę jaglaną przesyp na sitko o drobnych oczkach,  wypłucz pod bieżącą zimną wodą, następnie przelej wrzątkiem i ponownie wypłucz zimną wodą, aż woda będzie zupełnie czysta. Przesyp do garnka. Zalej mlekiem roślinnym i gotuj pod przykryciem na małym ogniu, aż kasza wchłonie całą wodę, będzie miękka i sypka*

2. Na małej patelni lub w rondelku rozgrzej olej kokosowy.

3. Rabarbar dokładnie umyj i pokrój na plasterki, jak Ci pasuje. Podpraż na oleju, zasyp cukrem kokosowym lub dodaj płynne słodziło oraz wodę. Przykryj rabarbar przykrywką i daj mu czas, by się poddusił, puścił sok i stał się miękki. Następnie zdejmij pokrywkę i odparuj zbędną wodę.

4. Ugotowaną kaszę przełóż do miseczek, polej musem z rabarbaru, posyp orzechami włoskimi i wiórkami kokosowymi, a następnie zajadaj! 🙂  Smacznego!

* Ja nie mam potrzeby dosładzania kaszy, bo mleko jaglane, w którym gotuje się kasza, jest dość słodkie. Jeżeli jednak uznasz to za konieczne, to śmiało możesz dosłodzić 🙂Szlaczek 2 wordpress WEGEWEDA

Reklamy

Jedna myśl na temat “Jaglanka z rabarbarem i orzechami włoskimi

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s